Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2012

"Τα σκολειά χτίστε!" (Κωστής Παλαμάς)


"..Τα σκολειά χτίστε!
Και τα πορτοπαράθυρα των τοίχων/ περίσσια ανοίχτε, νάρχεται ο κυρ Ήλιος,/ διαφεντευτής, να χύνεται, να φεύγει, /ονειρεμένο πίσω του αργοσέρνοντας /το φεγγάρι.
Γιομίζοντάς τα να τα ζωντανεύουν/ μαϊστράλια και βοριάδες και μελτέμια/ με τους κελαϊδισμούς και με τους μόσκους/ κι ο δάσκαλος, ποιητής και τα βιβλία/ να είναι σαν κρίνα.."
Κ.Παλαμάς


Είναι μία από τις τόσες φορές που "αναγκάζομαι" να σταματήσω τη διόρθωση γραπτών στο μάθημα της Έκθεσης. Κάθε φορά τα ίδια. Τα γραπτά τα οποία οφείλω να βαθμολογήσω με βαθμούς που θα "χαροποιήσουν" τους μαθητές μου , ελάχιστα διαφέρουν το ένα από το άλλο από πλευράς περιεχομένου.Κι εκείνα που διαφέρουν..εκείνα που είτε ξεφεύγουν από το θέμα είτε διέπονται από έντονη λογοτεχνικότητα,που ακυρώνει βασικά χαρακτηριστικά του αποδεικτικού δοκιμίου που καλούνται να γράψουν..εκείνα που δείχνουν ότι τα παιδιά σκέφτονται δημιουργικά,αναρωτιούνται,προβληματίζονται,ευαισθητοποιούνται..αυτά πρέπει να τα βαθμολογήσω αυστηρότερα.


Και σα να μην έφτανε αυτό πρέπει μετά να υποστηρίξω και με επιχειρήματα το λάθος μου!Κι επειδή λογικά επιχειρήματα δε βοηθούν εδώ,παρά μόνο η αλήθεια του συναισθήματος, αυτό που απλά θέλω να πω είναι πως είμαι κι εγώ  -αναπόφευκτα- ένα μέρος του συστήματος.Πως σε αναγκάζω,παιδί μου,να γράφεις βλακείες για υγιή πρότυπα και ανθρωπιστικές παιδείες (που σχεδόν πάντα θυμάσαι, χωρίς να έχεις κατά βάθος κατανοήσει τι είναι!),για διάλογο στην οικογένεια και μέτρα από την Πολιτεία,για να περάσεις στη σχολή που νομίζεις πως σε εκφράζει, και να νιώσεις έτσι χρήσιμος και πετυχημένος..

Εγώ πονάω όταν διαβάζω στην έκθεσή σου τις βλακείες που σου υπαγορεύω .Δακρύζω από χαρά όταν δεν τις γράφεις και θέλω να σε αγκαλιάσω όταν φέρνεις αντίρρηση..


"
Όλοι νοιάζονται απλά για να περάσουν σε μια σχολή..!..Πιστεύω πως τα περισσότερα απ' όσα μαθαίνουμε είναι χαζά και άχρηστα,μόνο η έκθεση αξίζει.. στην ουσία είναι ένα μάθημα το οποίο θα σε μάθει να μιλάς,να φέρεσαι,να αποκτήσεις πειθώ και να επιχειρηματολογείς σωστά,αλλά εξαιτίας της βαρύτητας που προσδίδεται στα υπόλοιπα,υποβιβάζεται αρκετά ως προς τον χρόνο που της αφιερώνουμε και την αντιμετωπίζουμε εντελώς παθητικά..Γενικότερα είμαι αντίθετος στην ιδεολογία των γνώσεων που απαιτούν να αποκτήσουμε στην τρίτη λυκείου.                                                                                                                     Αποστόλης

Όσο υπάρχουν παιδιά με τέτοιες απόψεις, εγώ προσωπικά θα προσπαθώ να μην τα διαψεύδω. Γι'αυτό,παιδί μου,αυτές τις ουτοπικές αηδίες που διαβάζουμε στην τάξη, κατάγραψέ τις στις Πανελλήνιες,αλλά για σένα να κρατήσεις τα άλλα..αυτά που μοιραζόμαστε με ειλικρίνεια μαζί.Αυτά που με κάνουν να νιώθω τόσο μικρή μπροστά σου,όταν τα διατυπώνεις.
Ευχαριστώ.


Έλενα Φαλίδα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου